יום ראשון, 20 בדצמבר 2009

google adwords

שלום לכולם אם אתם עדיין לא מכירים אותי אז קוראים לי אדיר ואני רוצה לדבר איתכם היום על מערכת אשר נקראת          Google Adwords.אוקי אז מזה גוגל אדורדס?

adwords זו בעצם פלטפורמת הפרסום של גוגל

מערכת זו מאפשרת לפרסם לבעלי אתרים את הפרסום הממומן ppc אשר יופיעו לצידן של התוצאות האורגניות תמורת תשלום


ppc זהו דרך תשלום של גוגל אשר בה אתה משלם לא לפי כמות הפעמיים שראו את המודעה שלך גם לא לפי מספר המילים שיש במודעה גם לא איפה נמצאת המודעה שלך בתוצאות החיפוש.אלא אך ורק על ידי גולש אשר יקליק על המודעה שלך. מה שטוב במערכת זו שאתה בוחר את מחיר הקליק שתשלם למערכת (כמובן שכמה שתשלם פחות ככה המודעה שלך תוצג פחות ושבערך בכל תוצאת חיפוש יש 5 מודעות אתה תגיע ל4-5 אם תשלם פחות וזה לא טוב)זוהי מערכת אשר אתה פונה לקהל רחב אבל ממוקד כאשר אני אומר קהל ממוקד אני אומר שמנוע החיפוש גוגל  הוא הגדול מכל מנועי החיפוש כ70% מה שמאפשר להגיע לקהל רחב וכשאני אומר ממוקד אני מתכוון שלא כל מי שיחפש משהו יראה את המודעה שלך,על ידי כך שמי שיחפש למשל מימון לרכב הוא לעולם לא יראה מודעה בנושא אימון לכלב לא יהיה מצב שאני יחפש אינסטלטור ואראה מודעה של מחשב נייד,כי ככה עובדת המערכת. השאלה הגדולה היא איך גוגל מצליח לשים תמיד מודעות של נושא מסוים ותמיד המודעה תיהיה לאותו נושא חיפוש. זה קורה על ידי מילות המפתח


מילות המפתח הם מילות אשר לפני שאני מתחיל קמפיין אני אבחר מילות מפתח בעצם באיזה תוצאות חיפוש אני יופיע למשל אם אני משווק ספרי מתמטיקה אז כמילת מפתח אני ייקח:ספרי לימוד,ספרי מתמטיקה וכו' וכמילות שלילה מילים אשר יפגעו בCTR של המודעה שלנו למשל ספרי קריאה אני ישים כמילת שלילה כי היא לא הדוקה מספיק למוצר ותוריד את הCTR


CTR זהו סטטסיטקה של כמה פעמיים ראו את המודעה שלי על פי מספר הפעמיים שהקליקו על המדעה שלי אתם חושבים שזה לא חשוב אבל תדעו:הCTR מוריד את מחיר הקליק שלך בלי להוריד את מיקום המודעה


עוד מה שרציתי לגעת בו הוא המיקום הגאוגרפי למשל אם אני גר בישראל ואני רוצה לשווק עיתון יומי לישראלים בניו יורק

גוגל יבצעו את הפעולה הזאת ולא משנה מי יכתוב את מילת החיפוש הזו הוא לא יימצא אותה לא משנה איפה הוא יושב אלא עם כן הוא יושב בניו יורק וכותב בעברית (הפעולות שהגדרתי במערכת)



עכשיו גוגל מאפשרים לך שתי דרכים לפרסם את המודעה שלך


ברשת התוכן וברשת החיפוש


רשת התוכן: מאפשר להמשווקים של אדוורדס למקם מודעות שלהם באתרים של חשבונות Adsense   (לא עבר הרבה זמן אבל כתבתי מאמאר בנושא גוגל אדסנס) שהם בנושא משותף אם המודעה של המשווק.אם גולש שיגלוש באתר של בעל חשבון האדסנס הוא ילחץ אז חצי גוגל יקחו וחצי השני בעל האתר יקבל
הם בעצם מתגמלים את שותפי האדסנס תמורת שטח הפרסום שלהם.למשל אם בניתי קמפיין אם אדוורדס בנושא גינון ואני בוחר לפרסם ברשת התוכן,במקרה יש אתר בנושא גינון בעל חשבון אדסנס.המערכת ממקמת את המודעה באתר(בהנחה שאני משלם לקליק 1$)אז הגולש לוחץ על המודעה
אנחנו מוצאים כסף גוגל לוקחים 50 סנט אליו ו50 סנט לבעל האתר פשוט וקל!!!!!!!!!!!!!!%$32#


בהצלחה


רשת החיפוש:רשת החיפוש זה בעצם אם גולש יקליד איזשהו מילה ויקבל את תוצאות האורגניות של גוגל היו ליצדן מודעות האדוורדס. מינה סתם:ככל שאוריד את מחיר הקליק ככה ייד הדירוג שלי במודעות

תגובה 1: